Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

MIdsommar.

Av Petra - 18 juni 2009 00:01

I år är första sommaren sen jag började jobba som jag är ledig hela midsommar.

"Yes, nu ska jag göra något kul", tänkte jag.

"Nej, det ska du inte alls", tänkte Karma.


Min bästa vän är nämligen i Helsingfors och jag kan inte åka och hälsa på henne. Finns inte platser på båten. Eller det finns väl, men då kostar det också en 200-300 euro. Jag har inte egentligen så många andra riktigt bra vänner. Antingen har vi glidit för långt ifrån varandra för att det ska kännas naturligt, eller så är det vänner som egentligen är min förra pojkväns vänner. Det här är alltså första sommaren på 4 år som jag inte är tillsammans med honom längre. Och det känns konstigt, även om vi är bra vänner. Men jag kan inte längre ringa upp honom och fråga om vi ska ses, bara sådär. Och jag saknar det.


Å andra sidan har jag aldrig riktigt firat midsommar. Jag kan ärligt säga att jag inte förstår poängen. Jag gillar inte riktigt det här med att man måste göra något för att vara någon. Det borde vara helt okej att inte ha något planerat, att inte göra något, men det är inte det. Då är man tråkig. Så bara för det ska jag spendera hela helgen med att inte göra någonting viktigt eller sensationellt alls.


På tal om att inte göra något. Jag brukar egentligen inte läsa andras bloggar (och som sagt, inte skriva heller. Men nu känns det som om jag har mycket att skriva om hela tiden, därför har jag skrivit 7000 inlägg på tre dagar), men nu dom senaste dagarna har jag kollat in lite. Några har jag verkligen gillat och kommer fortsätta läsa, andra inte. Men det var en sak jag fastnade för.


Någon, tyvärr minns jag inte vem- om någon som läser det här kan hjälpa mig minnas så tackar jag för det, skrev att de hatade dumma människor. Alltså människor som inte tänker själva, utan accepterar ett påstående som en absolut sanning. Även om jag håller med om det, så finns det en sak som är värre. Människor som kunde tänka efter, men helt enkelt inte bryr sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 5 juli 2009 18:54

Using only song names from ONE ARTIST, cleverly answer these questions. Pass it on to people you like and include me. Try not to repeat a song title. It's harder than you think. Jag har bara tagit låtar som jag själv har. Pick your artist: The ...

Av Petra - 5 juli 2009 17:47

Som ni märker har jag inte skrivit så mycket på sistonde, men det är för att allt är så bra just nu. Det finns ingenting mer omotiverande än lycka. Jag har gjort så mycket hela veckan; måndags minigolf, tisdag Midsomer, onsdag Games Street o WHA, tor...

Av Petra - 1 juli 2009 00:23

Nu är det juli. Bara lite mer än en månad kvar av sommaren. Hittills har det varit riktigt bra, faktiskt. Jag har ingen lust att blogga, som ni kanske märker. Jag skyller på värmen. Det är så varmt att man inte orkar göra något eller tänka något.   J...

Av Petra - 30 juni 2009 00:14

Att sitta på en brygga tillsammans med vänner och äta italiensk glass en varm sommarkväll är nog bland det bästa som finns. Speciellt om man inte ens behöver prata för att det ska vara bra. Jag hade en väldigt rolig kväll, något jag verkligen behövde...

Av Petra - 28 juni 2009 23:10

Det var en riktigt trevlig helg. Jag for inte till Stockholm, jag for på grillfest istället. Stockholm blir det på torsdag, och festen var riktigt lyckad. Roligt hade vi, i alla fall tills vi drog ut. Vi gick in till stan, tog väl en halvtimme kanske...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards