Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Makt

Av Petra - 25 juni 2009 23:50

Jag brukar säga att vi som jobbar i kassan i en mataffär är samhällets stöttepelare. Det innebär ett stort ansvar, och ger oss väldigt mycket makt. Om mycket makt hamnar i fel händer, kan det leda till oanade konsekvenser. Därför är anställningsprocessen och kraven otroligt höga när nyanställningar sker. Man kan inte ta in vem som helst. Tänk bara vad som kan hända.


Kanske jag inte sätter tomaterna och brödet vid sidan om kassabandet, utan bara låter dem åka med, så de riskerar att bli mosade? Kanske jag inte lyssnar när du klagar på något i affären? Kanske jag inte frågar "var det bra så?" utan bara säger summan?


Kaos, är vad det skulle leda till. Så ni förstår mitt ansvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 5 juli 2009 18:54

Using only song names from ONE ARTIST, cleverly answer these questions. Pass it on to people you like and include me. Try not to repeat a song title. It's harder than you think. Jag har bara tagit låtar som jag själv har. Pick your artist: The ...

Av Petra - 5 juli 2009 17:47

Som ni märker har jag inte skrivit så mycket på sistonde, men det är för att allt är så bra just nu. Det finns ingenting mer omotiverande än lycka. Jag har gjort så mycket hela veckan; måndags minigolf, tisdag Midsomer, onsdag Games Street o WHA, tor...

Av Petra - 1 juli 2009 00:23

Nu är det juli. Bara lite mer än en månad kvar av sommaren. Hittills har det varit riktigt bra, faktiskt. Jag har ingen lust att blogga, som ni kanske märker. Jag skyller på värmen. Det är så varmt att man inte orkar göra något eller tänka något.   J...

Av Petra - 30 juni 2009 00:14

Att sitta på en brygga tillsammans med vänner och äta italiensk glass en varm sommarkväll är nog bland det bästa som finns. Speciellt om man inte ens behöver prata för att det ska vara bra. Jag hade en väldigt rolig kväll, något jag verkligen behövde...

Av Petra - 28 juni 2009 23:10

Det var en riktigt trevlig helg. Jag for inte till Stockholm, jag for på grillfest istället. Stockholm blir det på torsdag, och festen var riktigt lyckad. Roligt hade vi, i alla fall tills vi drog ut. Vi gick in till stan, tog väl en halvtimme kanske...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards