Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Petra - 27 juni 2009 12:09

Jag hatar när folk skriver/säger R.I.P Det som förut var en symbol för att visa respekt för en bortgången människa har ändrats till ett modeuttryck som du skall skriva, för att vara "rätt". Folk R.I.P.ar sina favoritkläder när de går sönder, sin 5 år gamla mobiltelefon när den slutar fungera och sin gamla soffa när den ger upp, i samma veva som de R.I.P.ar sin mormor, en pop-legend eller en 15-årig tjej som blivit mördad av jämnåriga.


 Men nu var det inte vårt materialiserade samhälle jag tänkte klaga på, eftersom jag själv är en bricka i det spelet och älskar det. Det jag framför allt inte kan accepetera är att folk tydligen vill visa respekt, men ändå inte kan ta sig tiden att skriva ut tre små ord. Varför måste det dels skrivas på engelska och dels förkortas? Det är som om skrivaren inte är seriös, inte riktigt förstår vad det innebär, men han eller hon vet att det är så man ska göra. Det är bara fånigt och onödigt. Visa istället respekt på ett respektfullt vis.


Så därför, vila i frid.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards